אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום רביעי, 6 ביולי 2016

יומהולדת יש רק פעם בשנה

עוד רגע וזו הפעם ה- 33 שאני חוגגת יומהולדת. חוגגת זו המילה שנבחרה לציין את המאורע הזה, מילה מחייבת בפני עצמה שהרי חגיגה פירושה :

1. קִיּוּם מסיבה לציון חג או אירוע משמח
2. מסיבה או טקס שמח
3. מאורע מלא פעילות והתרגשות; פסטיבל.
4. הִתְהוֹלְלוּת, הֲלִילָה


אז מה מארבעת האפשרויות עונה על ההגדרה באופן הכי מדוייק שיש? כפי שרובכם יודעים, חודש יולי הוא חודש מלא פעילות והתרגשות, לגמרי פסטיבל חודש הולדת לכולנו ואני אוהבת הפקות במיוחד כאלו שקשורות לאנשים האהובים בחיי. את תמרי ונעמה קיבלתי מתנת יומהולדת, באמת שאין מתנות שמישהו יכול לאחל לעצמו כמו שתי המתנות האלו. במשך 29 שנים הייתי רגילה להרים לעצמי הפקות (טוב נו לא 29, אבל הבנתם). ימי ההולדת שלי תמיד היו מתחילים בלילה שלפני כדי שאקיף את עצמי באנשים שאוהבים אותי ברגע שיום ההולדת מתחיל, שנים, אגב הייתי מצליחה לגרום לכולם להתאסף ולשמוח איתי ולרגע אחד זה לא היה נראה מוגזם מידי, הרי חגיגות זה שמחה. 

באדיבות 9instyle 

כשחגגתי 29 הייתי מוצפת הורמונים של אמא חדשה שזה הרגע השתחררה מבית החולים ולמרות שהתאספו בשבילי כל מה שרציתי זה להתאחד עם הקטנה שלי ולבכות. מאושר. באותו יום כשהתקשרו לאחל לי מזל טוב, שלושה ימים אחרי שכבר איחלו, היה זה הרגע המכונן בחיי בהקשר של ימי הולדת. הבנתי שזהו, אני כבר לא העניין. ברור לכם ששנתיים לאחר מכן זה רק התחזק שגם נעמה נולדה שבוע אחריי. ואני, אני לא מאמינה במקריות, לא במקרה שלי. הסמיכות של ימי ההולדת שלנו היא כזו כדי להפוך את כל העניין הזה לפסטיבל של ממש. כדי לתת לי סיבה אמיתית לצאת מחושיי, אבל, עבור מישהו אחר.

אבל זו לא באמת רק חגיגה זו הזדמנות מצויינת לעשות בדק בית, לבדוק האם הגשמנו חלומות, הזדמנות לייצר חדשים ולהתבונן על השנה שהיתה. השנה גם הבנתי שצריך לצעוק חלומות (אם לא קראתם את הפוסט בנושא, זה הזמן) צריך לצעוק אותם כדי שהם באמת יקרו. והשנה למדתי שכדאי לי. שיש הרבה אנשים סביבי שחושבים שמגיע לי, אני מודה להם, לפעמים אני לא רואה את זה. למדתי שכדי להגשים חלומות לא חייב עוד מיליון חולמים, צריך חולמת אחת שתבין שהכל אפשרי. שאמנם החיים מזמנים לנו כל הזמן אתגרים וכמה טוב שכך אבל אין דבר שאני לא אתמודד איתו. למדתי השנה שאמהות יכולה להיות מאוד מאתגרת ולפעמים להוביל אותי לסיטואציות בהן לא אהיה 'אמא טובה דיה'. בעיניי. ואצליח לחיות עם זה (פחות או יותר). למדתי על עצמי שאני מסוגלת להתגבר על קשיים או פחדים שהיו לי- העניין שיש לי עם אנגלית שיתק אותי פעמים רבות, החלטתי להתמודד איתו והצלחתי בגדול, תואר שני לפניי.            
השנה התחלתי למתג את עצמי מחדש אני לא רק מורה, אני ביבליותרפיסטית  (אפילו חברות של אמא שלי כבר יודעות מה זה). אני עובדת בעבודה שאני קמה אליה בהרגשה טובה. וזה המון. התחלתי לכתוב באופן קבוע, אתם אפילו קוראים. יודעים מה, בלי אפילו. אתם קוראים אותי ומגיבים לי וזה מרגש אותי.

רשימת משאלות/ חלומות  כי ביום הולדת הכל מותר.
אני מאחלת לעצמי קודם כל בריאות, כי בלי זה שום דבר לא שווה.
אני רוצה להיות אמא טובה דיה לבנותיי
אני רוצה שיהיה לי פחות אכפת מתגובות של אנשים (נכון להיום, גם תגובה של איש אקראי ברחוב יכולה ללוות אותי יום שלם)
אני רוצה להמשיך לראות את הדברים הטובים
אני רוצה להמשיך להתלהב מדברים לפחות כמו ילדה קטנה
אני רוצה לישון קצת יותר
אני רוצה להמשיך להיות מוקפת בא.נשים שרואים בי דברים ששנים לקח לי לראות
אני רוצה להמשיך וליצור 
אני רוצה להמשיך להיות נאהבת

אני מאחלת לכם להרשות לעצמכם לבקש עבורכם את הטוב ביותר. 
חודשלדת שמח לכולנו 


3 תגובות:

  1. הלוואי שכל מה שאת רוצה יתגשם! מאחלת לי,כמו תמיד, לחמוד גם קצת ממך.

    השבמחק
  2. וואו. ממש אהבתי את מה שכתבת. מזדהה. מזל טוב.

    השבמחק

אהבתם