אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום שבת, 26 במרץ 2016

10 דרכים להעסיק את ילדכם בחופשה

האביב כבר הגיע, זה אומר שתכף פסח בא. נכון שהשנה היה 'עיכוב קל', שנה מעוברת וכל העסק. אבל תכף מגיע החופש הגדול דיו, חופשת הפסח. 
אחרי שבחופשה האחרונה היינו לבד, זה בהחלט הזמן לחופשה משותפת. הפעם כל המשפחה נוסעת יחד. 

זמן לבונדינג


מה טוב יהיה אם תצטרף אלינו עוד משפחה. נכון, שחופשה עם ילדים, זו חופשה אחרת לגמרי, אין על כך ויכוח, אבל אין ספק שזו הזדמנות נפלאה להיות יחד, בלי עבודה ושאר ענייני היומיום. אז קחו אוויר, ותכננו בשקט את החופשה שלכם. רגע!!! אל תלחצו. אתם שואלים את עצמכם, מה עושים כל הזמן הזה יחד?! כשאין מבוגר אחר(אי) שיעסיק אותם. לשמחתי, זהו עיסוקיי כבר שנים רבות, להעסיק את הקטנים ושלא יעזו להגיד "משעמם לי". המלצה ראשונה וחשובה, תאמו ציפיות עם הילדים, ספרו להם לאן נוסעים ומה מצפה להם שם. ככה תמנעו מפנטזיות על מגלשות מים כשאתם נוסעים לקמפינג. ואחרי תיאום הציפיות, שתפו אותם ברעיונות שלכם. ואם אין לכם כאלה, אז רשמו לפניכם 10 דרכים להעסיק את ילדכם בחופשה.
1.      קבעו את חוק ה"משעמם לי", כבר באוטו בדרך לחופשה, בכל פעם שמישהו אומר את המשפט המעצבן הזה, עליו לעשות משהו בתמורה. (לשיר שיר, לסחוב את התיקים או כל מה שתמצאו לנכון).
2.      כתיבת המנון משפחתי. בוחרים שיר מוכר אהוב, ומחברים עליו שיר הקשור למשפחה שלכם. אין כמו המנון לחיזוק הביחד. כולנו היינו פעם מדריכים בקייטנה לא?
3.      שחקו במשחקי דרך, זוכרים את משחק ה'בימבה'? כל פעם שראינו אוטו בימבה היה עלינו להגיד 'בימבה' ראשונים. החליטו מראש על העצם אותו תציינו והתחילו לחפש אותו בכביש. (אוטו משטרה, אמבולנס, אוטו בצבע אדום, אוטובוסים וכו')
4.      אם נסעתם למלון/כפר נופש, שיש בו ג'ימבורי חלומי לילדים, אל תהססו לשלוח לשם את ילדכם. המפעילים עברו הכשרה מיוחדת והם בהחלט זכאים להעניק לכם שעה של רביצה בבריכה.לבד. גם לכו תדעו, אולי יגלו בקטנים כשרון שירה/משחק חבוי.
5.      עודדו את ילדכם להתחבר עם ילדים נוספים בחופשה, משחק משותף תמיד יכול להיות מקור תעסוקה נכבד. (אם הילדים החדשים, יחשבו שאתם מגניבים, לכו תדעו אולי הם ירצו להשאר)
6.      עבודת יצירה - סוף סוף מקום שאפשר לעבוד בו בלי לפחד מהלכלוך. זה הזמן להיות הכי יצירתיים שיש. עבודה ב________ (השלם את החסר) דבק, נצנצנים, חול ולא קינטי.
7.      אמנם צריך להערך לזה מראש, אבל מובטחת הנאה ממושכת, משחק 'חפש את  המטמון' ברחבי המלון. בסוף צ'ופר בצורת גלידה והרווחתכם חיוכים בלתי פוסקים.
8.      רכשו מצלמה חד פעמית ובקשו מהילדים לצלם בכל יום מספר תמונות של דברים שהם אוהבים. (אפשר גם בפלאפון ובסוף להפוך לקולאז').
9.      לא באמת חשבתם, שאפשר להעביר חופשה בלי פלאפון. בשביל השקט הנפשי של כולם, אפשרו זמן קצוב למשחק בפלאפון.
10. בדרך חזרה הביתה יש לקוות, שהעסקתם אותם מספיק שהם ירדמו, ואולי גם אתם (בהנחה שאתם לא הנהג).
ואחרי כל זה, זכרו שהילדים מאוד מתרגשים לבלות איתנו בצורה כל-כך אינטנסיבית. לישון יחד בחדר, להתארגן יחד, לאכול יחד בוקר.צהריים.ערב. אז באמת שלא צריך להפוך עולמות. פשוט תהיו שם איתם, בשביל כולכם.




 כי אין כמו חופשה משפחתית 














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אהבתם