אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום ראשון, 22 בנובמבר 2015

"כל איש וכל אישה רק שחקנים הם" *

חשבתם פעם מה התפקיד שלכם במשפחה? מי ליהק אתכם אליו? איפה בכלל נערכו האודשינים?

נולדנו לתוך הצגה, שרצה כבר שנים, אלא אחרי שהגענו, שיכתבו קצת את התסריט והוסיפו אותנו בתור שחקנים ראשיים. (טוב, לא בטוח שהתפקיד הראשי חיכה לנו). אבל תפרו לנו תפקיד שיתאים בדיוק למידותינו. לנו נותר פשוט להסכים. השנים עברו וההצגה עדיין רצה, התפקיד גדל איתנו, לפעמים אהבנו אותו מאוד ולעיתים ממש לא, אבל הוא הלך איתנו לכל מקום, גם להצגות אחרות. מידי פעם היינו מתאימים אותו לסצנה בה השתתפנו כדי שיסתדר טוב בהצגה החדשה, אבל לרוב נשארו נאמנים למקור.

חשבתם פעם על התפקיד שאתם ממלאים בחייכם? בחיים של הקרובים אליכם? במשפחה שלכם? איזה תפקיד 'תפרו' לכם עוד טרם הייתם פה? האם התפקיד הזה עדיין מתאים לכם? אתם בכלל מזהים את עצמכם בתוכו?

בהשראת השתלמות 'טיפול במשחק', שאני חלק ממנה בחודש האחרון, דיברנו על תפקידים בחיים, בטיפול. מצאתי את עצמי תוהה איזה תפקיד הוענק לי בהיותי קטנה, איזה תפקיד אני משחקת עכשיו?      
היה ברור לי, שפרצתי את גבולות המשחק שלי בשנים האחרונות, גיליתי במות חדשות שאני יכולה להופיע עליהן ואפילו להתחבב על הקהל.

רציתי להיזכר מאיפה הכל התחיל, מה היה התפקיד הראשון שלי. כשנולדתי, נולדתי למציאות לא פשוטה. הורי היקרים בחרו להמשיך לחיות והחליטו להביא אותי (אני יודעת שנבראתי קודם כל במחשבה שלהם ואחר-כך במציאות). כביכול, יכולתי למלא תפקיד שכבר היה שייך למישהו אחר, אבל לשמחתי, תפרו לי אחד חדש, במיוחד עבורי.
יש לי הרבה מה לכתוב על החלק הזה בחיי, כרגע, אני לא מסוגלת.  





אני בתפקיד הילדה
צילום : אבא

                                                 

אז ברשותכם אדלג במרוצת השנים. איזה תפקיד אני ממלאת כרגע? אני אשה, אני אמא, אני חברה, אני ביביליותרפיסטית, אני מורה. אני בעיקר בודקת מי אני ומה הכי נכון לי להיות. זה לא פשוט לשנות תפקיד, אבל זה אפשרי. צריך לרצות לעבוד על זה, צריך להאמין שאפשר. את התפקיד שלי כאמא, קיבלתי כמעט לפני 4 שנים (אם נחשיב גם את ההריון, שם הייתי בחזרות לתפקיד חיי). מאז אין יום שעובר בלי שהתפקיד הזה משתנה, מקבל צורה אחרת. אני אמא שכל יום לומדת, שכל יום משתכללת, שכל יום טועה, שכל יום אוהבת. יש תסריט שנכתב עבורי. לשמחתי, הפעם אני התסריטאית ויש איתי קאסט שחקנים מעולה שנבחרו בקפידה.



קאסט השחקנים שאיתי
צילום : שורט אנד סימפל









ואתם? מה התפקיד שלכם? מה המקום שלכם בהצגה? מי התסריטאי? אני מזמינה אתכם לחשוב על זה, אם תרצו, אשמח לשמוע מכם.


* ויליאם שיקספיר/ "כטוב בעיניכם 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אהבתם