אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום שלישי, 15 במרץ 2016

חדר רק לשניים.


אמא :תמר, את זוכרת מי באים לשמור עליכן ביום חמישי?
תמר : כן!!! סבא וסבתא.
אמא : איפה אמא ואבא?
תמר : הם רוצים להיות קצת לבד...



הפעם הראשונה שלי
הפעם הראשונה שנסענו לבד בלי ילדים, היתה כשרק תמר היתה. היא חגגה שנה ואחרי שבוע נסענו  לארבעה ימים, גם אני חגגתי יומהולדת, והוא רצה שנסע רק אנחנו. אני אומרת רצה, כי אם זה היה תלוי בי כנראה שהיינו נשארים בבית, עד היום. אז בהתחלה הוא הציע, אח"כ ניסה לשכנע בהמשך הציב דד-לין להחלטה ואז כשלא השארתי לו ברירה, סגר את הדיל. מלא בבטחון, שעד שהתאריך יגיע, אפסיק לסרב לנסוע. אז נסענו. לבד. ותמר נשארה עם סבתא וסבא ואצלנו היה מעולה, בדיוק איך שחופשה צריכה להיות. אני לא אשקר, היו געגועים רבים ושיחות שלמות במשך שעות שהתנהלו בינינו עליה. אבל התגברתי. שמחתי בעקשנות שלו, שהפעם היתה לטובתי. בארץ, אצל תמר היה געגוע רב, שבא לידי ביטוי  בחולי. למזלי, סבתא לא סיפרה בזמן אמת כי ידעה שטוב לא יצא מזה. 

בפעם השנייה זה נעשה קל יותר
אחד הדברים, שתמיד מעוררים בי חשש הוא החזרה, מה יקרה, אם כשנחזור היא תכעס עליי ולא תרצה להיפרד מסבא וסבתא. בואו נודה על האמת, אין הרגשה מסחרחרת יותר מלהיות זה שמישהו אחר זקוק לו. אתם עדי עד כמה זה הדדי ביני לבינן. אבל הפחד הזה שהכעס יהיה גדול יותר מהצורך, לפעמים משתק אותי. בפעם השניה, נסענו כשהייתי בהריון, אז כבר היה קל יותר לשכנע אותי. לא בטוחה שהיה צריך. וכשחזרנו היא כעסה. מותר לה.  

עוצר יציאות
כשנעמה נולדה, הוכרז בבית עוצר נסיעות, אי אפשר להשאיר תינוקת יונקת וסרבנית בקבוקים עם סבא וסבתא.

חזרה לשגרה
כבר אמרתי שלכולנו יש ימי הולדת בקיץ? אז שוב הקיץ הגיע ואיתו הרצון העז לרבוץ בבריכה בידיים פנויות, זר לא יבין זאת. אז נסענו, הפעם אפילו זו היתה הצעה שלי. והיה נפלא. גם אצלנו וגם בבית, היה געגוע אבל במינון נכון.

עד הפעם הבאה
והפעם, שיתפתי אותה בהחלטה לנסוע לשלושה ימים, תגובתה היתה צפויה ואופיינית כששאלה אם תוכל להצטרף. אחרי ההסבר הרציונלי שזה טיול של מבוגרים אמרתי שאמא ואבא רוצים גם להיות לבד. היה שקט. ומבט של הבנה, הפנמה וקבלה. כששיתפתי את אבא במה שאמא אמרה, תהה לעצמו אם זה נכון לומר לה כך. שלא תפרש שלהיות לבד,זה אומר שאנחנו לא רוצים להיות איתה. אז קודם כל, שמחתי על מידת הרגישות שהוא מגלה, לא קורה כל יום, תהיתי עם עצמי האם זו היתה תגובה נכונה.
אמא ואבא רוצים להיות לבד, רוצים לישון עד מאוחר, רוצים להתגעגע ועוד כמה רצונות שהם רק שלנו. אני מאמינה, שכל זוג חייב את זה לעצמו. קודם כל בשביל הביחד, אח"כ בשביל לנשום קצת ובסוף גם בשביל הילדים, סופ"ש עם הסבים זו חוויה גם עבורם.

5 יתרונות בנסיעה נטולת ילדים

   
1. לישון. לישון. לישון
2. לא חייבים לפתוח את חדר האוכל ראשונים.
3. ואח"כ לקפוץ ישר לבריכה.
4. המזוודה יכולה להשאר ריקה לקניות.
5. אפשר לקרוא ספר




אז נכון שזה לא תמיד מסתדר לעזוב הכל ולנסוע, אנחנו עסוקים ובדיוק עכשיו מתחפשים בגנים והמצפון עובד שעות נוספות אבל אם יש משהו ששווה את כל זה, זו נסיעה זוגית (נכון שלנסיעת עבודה, הייתם מוצאים זמן?)            
תבטיחו לי, שתפתחו יומן ותתאמו זמן שהוא רק בשבילכם. זה המעט שתוכלו לעשות למענכם. 


תגובה 1:

  1. מקסים!!! בהחלט צודקת.
    קודם אתאם נסיעה לעצמי... ואז נסיעה משותפת... גם חשוב, לא?

    השבמחק

אהבתם