אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום שלישי, 9 בפברואר 2016

משפחה בהפקה

יום המשפחה. ככה החליטו בשנים האחרונות לקרוא לו, במהלך כל היום אני קוראת על אמהות שכותבות להחזיר עטרה ליושנה ויפה שעה אחת קודם, אפילו נתקלתי באבות שמצדיקים את עצם קיומו של היום הזה עבורנו. אני תוהה בקול האם באמת צריך לחפש סיבה למסיבה, האם אנו זקוקים ליום מיוחד כדי להיזכר איזו משפחה אנחנו וכמה אנחנו אוהבים אותם למרות הכל, אולי בעיקר בגלל זה. אז נכון, שבני האדם זקוקים לטקסים ולכן נוצר גם היום הזה, אבל אני אומרת, אם כבר חגיגה, אז למה באמת לא להפריד? שיהיה יום האם, יום האב ובגלל שאני מאוד אוהבת את הסבים והסבתות של הבנות שלי אני מציעה שיהיה גם יום הסבים.ות. ואם אפשר לחגוג לכל אחד בנפרד, אז למה להרוס מסיבה? לא חבל? 
אבל רגע רצינות, אני באמת אוהבת את יום המשפחה, הוא קיבל אצלי חשיבות מיוחדת כשהפכתי לאמא. אני אולי לא זקוקה ליום מיוחד כדי לומר לבנות שלי כמה אמא אוהבת אותן, זה קורה כל הזמן, אבל יש משהו ביום הזה שהופך אותו לחגיגי ואתם הרי יודעים כמה אני אוהבת חגיגות. אז מה נראה לכם שחסכתי הפעם בהפקה? 

אתחיל, הכנתי מבעוד מועד בצק בשלושה צבעים, הכנסתי למקרר וכעבור שעה התחלתי בהכנת הלבבות.  


לבבות לאוהבים















הבצק הזה, הוא בצק מאוד מומלץ, נעים לעבודה והכי חשוב טעים! 

מה חשבתם שאחסוך מכם מתכון? כדאי לנסות זאת בבית ואפילו עם הילדים, הבעיה היחידה, הבצק דורש קירור ולפעמים לקטנים אין סבלנות לחכות, לשיקולכם. 


מבוסס על המתכון של קרין גורן. 

מרכיבים :
200 גרם חמאה רכה
100 גרם אבקת סוכר
300 גרם קמח
1 כפית תמצית וניל
1/4 כפית מלח
1/4 כוס חלב

לבצק החום : כף שוקולית
לבצק האדום: צבע מאכל (אתכם הסליחה, פעם ב..מותר)

במיקסר עם וו גיטרה מעבדים חמאה ואבקת סוכר במהירות נמוכה 2 דקות, עד לתערובת קרמית. מוסיפים וניל ומעבדים קצרות. 
מנפים יחד קמח ומלח. מוסיפים חלב יחד עם חצי כוס מתערובת הקמח (פחות או יותר). מעבדים למשחה חלקה ואחידה. מוסיפים את יתרת הקמח ומעבדים קצרות רק על שמתקבל בצק רך ואחיד. 
מחלקים לשני חלקים ולשים לתוך חצי מהבצק את הקקאו לקבלת בצק חום. 
עוטפים את הבצקים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה. 
מחממים תנור ל180 מעלות. על נייר אפייה מקומח קלות מרדדים כל אחד מהבצקים לעלה בעובי חצי ס"מ. 
קורצים בעזרת לבבות גדולים וקורצים לב קטן מתוך כל לב גדול. מחליפים את הלב הפנימי כך שיתקבל לב פנימי בצבע בצק מנוגד. נועצים שיפוד עץ או מקל בכל עוגייה ואופים כ-15 דקות, עד שהעוגיות יציבות למגע וזהובות. 
מצננים לחלוטין לפני שמפרידים מהנייר. 




לב בתוך לב

ומהשאריות של בהצק הכנתי מלא לבבות קטנים. תמר זללה המון ואז שאלה "אפשר קינוח?".



לבבות לכולם



ואחרי שהעוגיות התקררו, הכנתי שקיות הפתעה לקטנות וגם לאבא שלהן.



gift away













וכך נראה השולחן

שולחן הלבבות



בערב היה גם אוכל טעים לא פחות על שולחן הלבבות. 
כמובן שלא ויתרתי על פעילות 'העשרה' לקטנות, אין ספק שהיה שמח מאוד במטבח, עבודה עם בצק מלח (כוס קמח, כוס מלח וחצי כוס מים). 


נעמה והבצק


הידיים שלהן




משפחה יקרה שלי, אני אוהבת אתכם בלי סוף ולא באמת משנה לי איך קוראים ליום הזה.




תגובה 1:

  1. אצלנו הדיון לגבי יום המשפחה או יום האם עולה כל שנה ואני חושבת שעצם הדיון הוא טוב. גם אצלי בעלי מקפיד כל שנה לציין שבששבילו זה יום האם (איך אומרת חברה שלי: אדם חכם) וזה כולל גם איזה פינוק (מתנה, ציור או משהו אחר מהלב). העוגיות הלבבות הכל מקסים!

    השבמחק

אהבתם