אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום שישי, 29 בינואר 2016

סבתא של שבת

זו הגזמה, זו היסחפות וזה בטוח מפצה על העדר דברים אחרים, השמיעו באוזניי כמה חברות ילדות שלי. השיחה הזו חוזרת על עצמה בעיקר סביב חגיגות ימי הולדת ואירועי אמאבא שבת בגן. האמת שהפקות יום הולדת שנתיים לפעמים מאבדות כל פרופורציה הגיונית, אבל היי, מי אני שאשפוט. לגבי החגיגות האחרות, מודה ומתוודה שפעם כלל לא ידעתי, שגנים לא דתיים מציינים את הטקס הזה. לזכותי יזקף, שאני בוגרת גן דתי והייתי בטוחה שזה טקס השמור לגנים מהסוג הזה, מה גם שבשנים האחרונות אני עובדת בשכנות לגני קיבוץ ששם אין איזכור של טקס השבת. לפני כשלוש שנים, נודע לי שתמר היתה אמא של שבת, לא נדרשתי להביא דבר מכיוון שזה היה ברגע האחרון, כשהתברר לי שאמאבא של שבת מביאים חלה או עוגה, היה ברור לי, שלי זה לא יקרה שוב, לא יתפסו אותי לא מוכנה.

חלפו השנים, תמר היתה כמה פעמים אמא של שבת, תמיד מלווה בהתרגשות כמה ימים לפני, תמיד לבושה בשמלה, תמיד מכבדת בחלה או עוגה שנאפתה במיוחד למאורע. כעת כשגדלה היא גם שותפה להכנות. אם לרגע, תרשו לעצמכם לשים את הציניות בצד, תצליחו להבחין במנהג יפה, גם בקרב החילוניים שבינינו. לגבי ההשקעה/ הפקה,  גם פה, הכל במידה. יש אמהות, שהבחירה היא לגמרי שלהן, אבל משקיעות מעבר למה שמצטייר בעיני כסביר. יש כאלה שיגידו שגם אני מאלו, אז שיגידו.

אני מודה, שבעיני אירוע כזה הוא חגיגה, בעיקר כי זו הזדמנות שלי כהורה, להעצים את הילדה בעיני חבריה. כמובן שיש עוד אפשרויות רבות להצליח במשימה הזו , אבל אמאבא שבת זו הזדמנות נהדרת. לגבי פיצוי על העדר דברים אחרים, לא בטוחה שאני מסכימה עם המשפט הזה, לא מדברת בשמן של אמהות אחרות, אבל בהחלט יכולה להעיד על עצמי שמתן תשומת לב לפרטים הקטנים, היה משהו חשוב שהצבתי לעצמי כאמא. 

אז לענייננו, היום, תמרי היתה אמא של שבת. בבוקר כשבחרנו בגדים לגן, אמרה לי "אמא אני מתרגשת" חייכתי חיוך ענק בלב, בעיקר בשל העובדה, שהיא מצליחה להביע במילים את רגשותיה. ואז שאלה, אם גם אני מתרגשת, כמובן ! הרי אם היא 'אמא של שבת' זה הופך אותי ל'סבתא של שבת'.

החלטנו להכין קאפקייקס וניל, שתמר מאוד אוהבת ולחלק עוגיית שוקולד בשקית יפה הביתה. תמר מאוד אוהבת לעבוד איתי במטבח ואנחנו אופות יחד כמעט כל שבוע. ככה אני מרוויחה זמן איכות איתה, היא מרגישה מועילה וכל הבית מרוויח מאפים נהדרים. כך היה גם הפעם.           
                                        
אצרף מתכון של הקאפקייקס. קיבלתי אותו מחברה, שקיבלה מחברה וכך הלאה, כך שקרדיט הפעם אין לי. במקור, זה מתכון לעוגת מייפל, לרוב אני משתמשת בו לקאפקייקס וניל עם קצפת פודינג מעל.

תמר בהכנה
צילום אמא

מצרכים :
3 ביצים
3 סוכר וניל
חצי כוס שמן
כוס ורבע קמח תופח
כוס ורבע סוכר
1 שמנת חמוצה


אופן ההכנה:
מקציפים במשך כמה דקות את הסוכר והביצים, מוסיפים את שאר המצרכים פרט לקמח, מערבבים היטב ולבסוף מנפים את הקמח ומערבבים עוד כמה דקות.
אופים בחום של 180 מעלות. ובתאבון .


אז שתהיה לכולנו שבת של שלום! 
ממשפחת אמא של שבת 

gift away
צילום: אמא




2 תגובות:

  1. כמו תמיד מדהימה ועל הדרך מתכון
    ה ר ו ו ח ת י.
    ש ב ת. ש ל ו ם.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמו תמיד, מעלה חיוך על שפתי.
      תודה

      מחק

אהבתם